Трајање студија: 1 година (2 семестра) 60 ЕСПБ
Академски назив: Мастер економиста (Маст. екон.)
Студијским програмом је дефинисана листа обавезних и изборних предмета са оквирним садржајем. Структуру студијског програма мастер академских студија ИЗГРАДЊА КАПАЦИТЕТА ЗА РАЗВОЈ ЈАВНОГ СЕКТОРА чини 7 предмета. Од укупног броја предмета, на мастер академским студијама се изучавају 3 (три) обавезна и 2 (два) изборна наставна предмета од 4 (четири) понуђена.
Сврха студијског програма мастер академских студија Изградња капацитета за развој јавног сектора јесте пружање потребних теоријских, методолошких и стручних знања, која су неопходна студентима за потребе изградње капацитета за развој јавног сектора, а која се односе на разумевање улоге организације, правне регулације, финансирања, положаја и управљања у јавном сектору. С обзиром на то да се под јавним сектором подразумевају комплексни организациони системи, као што су јавна предузећа, установе, организације цивилног друштва и сви облици државне и недржавне управе, изучавање проблематике организације, финансирања, менаџмента, маркетинга, правних регулација, специфичних методологија структуре јавног сектора, извора финансирања, комуникације и информације, као и ИТ технологија у овом сектору треба да омогући студентима да стекну довољно знања за решавање великог броја комплексних проблема у овом сектору.
Студијски програм мастер академских студија Изградња капацитета за развој јавног сектора омогућава студентима стицање ширих знања и вештина у области изградње капацитета за управљање јавним сектором. Дефинисани су следећи општи циљеви програма:
* Усавршавање знања и стицање нових, за решавање конкретних проблема јавног сектора;
* Развој методологије научног истраживања у области јавног сектора, у циљу постизања одрживости;
* Постизање равнотеже између обима општеобразовних, методолошких и стручних предмета;
* Уравнотежен однос између оптерећења кроз различите видове наставе и учења: предавања, вежби, семинарских радова, консултација и индивидуалног рада студента;
* Подстицање систематског учешћа студента кроз тимски и индивидуални рад и презентацију резултата учења;
* Оспособљављавање студената да решавају проблеме јавног сектора и да развијају нове моделе његове организације и управљања.
Студенти који заврше основне академске студије усмерења Изградња капацитета за развој јавног сектора морају поседовати опште компетенције где се могу навести: инструменталне компетенције: способност анализе и синтезе, планирања и организовања, способност решавања проблема јавног сектора, вештину управљања информацијама; интерперсоналне компетенције: тимски рад, способност комуникације; системске компетенције: способност примене знања у пракси, способност прилагођавања новим ситуацијама, способност независног рада, способност управљања пројектима у јавној управи и сл.
Студенти ће поседовати и предметно-специфичне, стручне компетенције, односно вештине и знања које студент завршетком студија може поседовати као образовну основу за примену у области јавног сектора. Исходи учења се идентификују кроз следеће елементе:
* Стицање знања која се односе на јавну управу, њен положај у систему поделе власти, основне теоријске концепте управе и њихов утицај на савремено позитивно-правно одређење јавне управе,
* Оспособљеност студената за примену стручних знања, савремених метода и техника у процесима планирања, организовања, вођења и контроле различитих послова, подухвата и организационих система у области јавног сектора,
* Повећање нивоа свести о значају примене информационо комуникационих технологија у управи и управљању, као и проширивање сазнања о е-управи европских земаља и утицају на реформе принципа рада,
* Оспособљавање студената за: разумевање финансијског окружења релевантног за организације јавне управе; разумевање институционалног и правног оквира финансијског управљања у јавној управи и сл.
* Оспособљеност студената за практичну примену стручних знања за управљање временом, трошковима, ресурсима, квалитетом, ризиком, финансијама (буџетом), уговорима и комуникацијама у планирању, реализацији, праћењу и евалуацији пројеката,
* Оспособљеност студената за практичну примену стручних знања приликом примене законске регулативе и савремених метода антикорупцијског деловања,
* Упознавање студената са улогом и принципима примене маркетинга у организацијама јавног сектора и обучити их за планирање, реализацију и контролу активности маркетинга из перспективе креирања вредности, путем испуњења потреба грађана.