
Студијски програм другог степена представља екстензију образовања менаџера и стручњака других профила ангажованих у управљању у области високог образовања. У том смислу, настава другог степена конципирана је тако да се у првом семестру концентрише на аспекте општих знања, док у другом, кроз избор једног од изборних предмета и израду дипломског рада, студент има прилику да се фокусира на једну од тема и области која га посебно интересује.
Основна сврха Студијског програма дипломских академских студија менаџмента у високом образовању јесте стицање образовне основе, професионалне квалификације у складу с потребама на тржишту рада, као и припрема студената за даље стручно-научно усавршавање на различитим специјалистичким и докторским студијама из области менаџмента или сродних области. У недостатку сродних студијских програма, ове студије могу бити од користи и наставницима / директорима / административном особљу у другим образовним установама.
Основни циљ предложеног Студијског програма јесте стицање одговарајућег високог образовања у области менаџмента у високом образовању. То подразумева оспособљавање студената за стицање, развој и примену научних, стручних и уметничких достигнућа из области менаџмента, али и система високог образовања.
Овај програм има за циљ да студентима пружи солидну основу за аналитички и критички приступ процесима промена на свим релевантним нивоима у области високог образовања. То су процеси:
* скорашњег (поновног) откривања високог образовања као круцијалног сектора одрживог социо-економског развоја и јачања културолошке свести,
* растућег утицаја глобализације и економске либерализације високог образовања,
* растуће пажње која се посвећује квалитету наставног процеса, истраживања и других услуга, на националном и међународном нивоу.
Студијски програм посебно акцентује питања провере и развоја квалитета у високом образовању, као и остваривања европских стандарда у овој области.
Савладавањем Студијског програма студент стиче следеће опште способности:
* високоразвијене вештине комуницирања – усмено и писмено;
* способност активне примене ИЦ технологија
* комуникација и сарадња у тимском раду, као и са различитим актерима из друштвеног ужег и међународног окружења;
* презентација резултата истраживања на свима разумљив и доступан начин;
* капацитет за учење током читавог живота;
* одлучност и одговорност у доношењу одлука и ефикасност у спровођењу процедура.
Студент такође стиче следеће предметно-специфичне способности:
* да познаје и разуме системе, институције и принципе структуирања наставних програма у високом образовању,
* да примени основне концепте, теорије и дисциплинарне принципе из области истраживања високог образовања у пракси,
* да анализира и разуме улогу управљања и развоја квалитета у високом образовању.