
Студијски програм Васпитач у предшколским установама је конципиран као програм формалног образовања васпитача деце предшколског узраста на 1. степену академских студија, у трајању од четири школске године, кроз 8. семестара (240 ЕСПБ). Студент завршава студије израдом и одбраном завршног рада и стиче звање Дипломирани васпитач. Овај студијски програм конципиран је тако да удовољава захтевима развоја савременог образовања, а то значи да се водило рачуна о томе да буде у складу с болоњским процесом, а тиме је и компатибилан с истородним студијским програмима европског образованог простора. Сви предмети су једносеместрални. Студент бира у сваком семестру, од понуђених предмета датог подручја, један изборни предмет.
Основна сврха програма Васпитач у предшколским установама је да се, сходно потребама друштва обезбеди одговарајућа припрема студената за сложену и одговорну професију Васпитач у предшколским установама. Наиме, сврха овог студијског програма је оспособљавање будућих васпитача за рад у предшколским установама и омогућавање будућим васпитачима стицање професионалних знања и стручних вештина неопходних за квалитетно и професионално обављање професионалних задатака, сходно активностима које предвиђа каталог радног места за васпитача у предшколским установама. Сврха студијског програма је да кроз предметне садржаје и педагошку праксу код студената, будућих васпитача, развије компетенције за холистички, хуманистички и демократски приступ детету, уз поштовање специфичности и права детета, а зарад његовог максималног развоја и остваривање добробити кроз игру као водећу активност.
Опште способности се односе на анализе, синтезе, критичког промишљања, предвиђања, истраживања и рефлексије усвојених знања и развијених способности у васпитно-образовну праксу, уз позитивну комуникацију и сарадњу са породицом и локалном заједницом. Студент се оспособљава за приступ пракси предшколског васпитања и образовања уз интегрисање знања из различитих области и њихову примену, а реализује/учествује и у осталим делатностима као што су: исхрана, нега, превентивна-здравствена и социјална заштита деце предшколског узраста. Студенти стичу компетенције које су изражене у димензијама знања, умења и вредности, сходно захтевима израженим у Правилнику о основама програма предшколског васпитања и образовања – Године узлета и Правилнику о стандардима компетенција за професију васпитача и њиховог развоја.