mbeara@np.ac.rs

Mirjana Beara

Docent

Stečeno visoko obrazovanje

Osnovne studije

Filozofski fakultet u Beogradu – 1996 godine

Specijalističke studije

FON i Filozofski fakultet u Beogradu – 2006 godine

Magistarske studije

Univerzitet u Novom Sadu – ACIMSI – 2009 godine

Doktorske studije

Filozofski fakultet u Novom Sadu – 2012 godine

Nastavna zvanja

Saradnik u nastavi

Državni univerzitet u Novom Pazaru – Naučna oblast /Psihologija – 2008 godine

Asistent

Državni univerzitet u Novom Pazaru – Naučna oblast /Psihologija – 2010 godine

Docent

Državni univerzitet u Novom Pazaru – Naučna oblast /Psihologija – 2012 godine

Angažovanje po predmetima

Kognitivni procesi: jezik i mišljenje

Osnovne studije II – godina – Obavezan predmet

Osnovi pedagoške psihologije

Osnovne studije III – godina – Obavezan predmet

Metodika nastave psihologije

Osnovne studije III – godina – Izborni predmet

Psihologija/Uvod u psihologiju

Osnovne studije III – godina – Izborni predmet (Dep. za MAT. i UME.)

Psihologija u menadžmentu i marketingu

Osnovne studije IV – godina – IObavezan predmet

KRATAK PRIKAZ STRUČNOG I PEDAGOŠKO-NAUČNOG RADA

Reprezentativne reference:

* Zotović, M., Beara, M. (2016, u štampi). Mentalno zdravlje mladih u Vojvodini – stanje i perspektiva. Novi Sad: Centar za proizvodnju znanja i veština
* Beara, M., Stanisavljević, J. (2016, in press). Teachers’ attitudes towards people with physical disabilities. In Z. Marković, M. Đurišić-Bojanović & G. Đigić (Eds): Individual and environment. Niš: Faculty of philosophy:
Beara, M., Jerković, I. (2015). Društvene okolnosti i nastavnička profesija. Sociološki pregled, 49, 2, 229-253
* Beara, M., Rakić-Bajić, G. (2015). Primarna i sekundarna kontrola i suočavanje sa ispitnom situacijom. U S.Stojiljković, Z. Marković i G.Đigić (ur). Individualne razlike, obrazovanje i rad. Niš: Filozofski fakultet,
Hanak, N., Tenjović, L., Išpanović-Radojković, V., Vlajković, A., Beara, M. (2013). Epidemiološko istraživanje nasilja nad decom u porodici u Srbiji. Temida, br.2, str.75-102.
* VanBalkom, W.D. & Beara, M. (2012). Making or breaking the peace: The role of schools in peace making. In Olivera Simic & Zala Volcic (Eds.). Peace Psychology in South Eastern Europe. New York: Springer.
* Beara, M., Okanović, P. (2010). Spremnost na profesionalni razvoj nastavnika: kako je izmeriti? Andragoške studije, br.1. 47- 60
* Beara, M. (2009). Profesionalni razvoj nastavnika u uslovima tranzicije. U Kapor- Stanulović, N. (ur): Efekti tranzicije na porodične i profesionane životne procese, Zbornik radova. Državni univerzitet u Novom Pazaru.
* Beara, M. (2009). Škole u tranziciji – upravljanje kvalitetom i školsko razvojno planiranje. U Kapor- Stanulović, N.(ur): Efekti tranzicije na porodične i profesionane životne procese, Zbornik radova. Državni univerzitet u Novom Pazaru.
* Beara, M. (2006). Workshop Evaluation. In W.D. VanBalkom & S. Mijatovic, (Eds.). Professional Development: Experiences from Educators for Educators. Pp. 341-350. Montreal: ADEA (published in association with the Canadian International Development Agency (CIDA)).
* Beara, M. (2007). Evaluacija radionice. U V.D. VanBalkom i S. Mijatović (urednici). Stručno usavršavanje: Iskustva edukatora za edukatore. S. 334-343. Beograd: Grafički Atelje Dereta
Grupa autora (2003). „Školsko razvojno planiranje – put ka školi kakvu želimo“, priručnik za školsko razvojno planiranje, Ministarstvo prosvete i sporta, Beograd (koautorka i članica priređivačkog tima)


Učešće na konferencijama i naučno-stručnim skupovima:

* Beara, M., Vlajković, A., Hanak, N. (2011, april). Iskustva pilot istraživanja BECAN projekta u Vojvodini: prikaz slučaja jedne ruralne škole. 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Zagreb
* Beara, M. (2010, maj). Spremnost na profesionalni razvoj nastavnika. Saopštenje na 17. Danima psihologije u Zadru.
* Beara, M. (2007, July). Teachers: Self Leadership and Professional Development. Workshop at Internationaler Sommerkurs am Fortbildungs- und Tagungszentrum des Sächsischen Bildungsinstitutes in Meißen: „Führung in Schulen: Schüler, Lehrer, Schulleiter“ (International Summer Course: Leadership in Schools: Pupils, Teachers, Principals in Training Insititute for Teachers’ Professional Development of Saxony, Meissen, Germany).
* Beara, M. (2006, Apr). Intercultural Centres for Development of Teachers’ Competences. Presentation at International Conference on Professional Development in Education, Becici (Montenegro). Educator Improvement Project, CIDA
* Beara, M. (2005, Nov.). Horizontal Intercultural Centres for Teachers’ Professional Development. Plenary address at the International Conference: “Schools As Competency Centers”. Novi Sad, Serbia: PEDAGOŠKI ZAVOD VOJVODINE (Pedagogical Institute of Vojvodina).
* Beara, M. (2004, Jun). School Development Planning: One of the Model of Head Teachers’ Professional Development. Presentation at the International Conference Professional School Leadership for Integrated Europe, Prague.
* Beara, M. (2004, May). Communication Skills and Human Relations. Workshop at 18th Conference of European Psychology Students, Kopaonik, (Serbia)
* Beara, M., Begovic, A., Velimirovic, D. (2004, Feb). Decentralisation Strategies in Serbia in School Development and Curriculum Reform. Presentation at Regional Capacity Building Seminar on Decentralisation in Education, Bucharest
* Beara, M. (2001). Protection of Mental Health of Refugees and Local People in Novi Sad from 1994 – 2001. Round table presentation at 15th Conference of European Psychology Students, Budapest
* Beara, M., Beara, V. (2001). Racionalno – emotivna edukacija u grupama adolescenata. Subotica: Naučno stručni skup Društva psihologa Srbije