Садржај и структура студијског програма српске књижевности и језика усклађени су са стањем науке у области савремене српске и јужнословенске филологије. Основу студијског програма чине историја српске књижевности; књижевноисторијска кретања јужнословенских књижевности с посебним акцентом на бошњачку књижевност; дијахронијско сагледавање светске књижевности; теорија књижевности и методологија пручавања књижевности; теоријска знања и практичне вештине из методике наставе српске књижевности и језика; знања из области лингвистике, историје српског језика и савременог књижевног језика; и академско-општеобразовни садржаји (академска писменост, информатичка писменост, педагогија, психологија, историја културе, екологија). У свим сегментима рада изучавање специфичних својстава националне књижевности, језика и културе повезано је с остваривањем увида у шири контекст, пре свега јужнословенски и европски.
Методи извођења наставе зависе од типа наставе: активна настава (монолошка, дијалошка, интерактивна, текст-метода), вежби (дијалошка, интерактивна, текст-метода, радионице), стручне праксе (хоспитовање) и консултативне наставе.
Сврха студијског програма
Овај студијски програм има сврху да оспособи студента за препознатљиве, друштвено оправдане и корисне професије и занимања.
То су професије које су од опште важности за друштвени развој у:
* просецу образовања од основне школе до факултета (наставник књижевности и језика),
* подизању опште језичке културе у друштву (новинари, лектори, редактори и уредници српског језика у медијским и издавачким кућама и институцијама културе),
* у процесу глобализације друштва тј. у области информатике и комуникација (копирајтери (цопywритер), веб копирајтери (wеб цопywритер); медија едукатори (медиа едуцатор) и друга слична),
* међународној промоцији српске књижевности и језика, пре свега кроз рад у лекторатима.
Студијски програм |
Буџет |
Самофинансирање |
Укупно |
---|---|---|---|
Српска књижевност и језик |
— | — | — |
Циљеви студијског програма
Циљеви студијског програма су усмерени на стицање вештина и специфичних знања у складу са савременим трендовима у области савремене српске и јужнословенске филологије на нивоу основних академских студија. Студента треба оспособии да се стручно бави предвиђеним професијама и занимањима:
* наставник српске књижевности и језика од основне школе до факултета,
* лектор, редактор новинар, и уредник у медијским и издавачким кућама и институцијама културе,
* копирајтери (цопywритер), веб копирајтери (wеб цопywритер) или медија едукатори (медиа едуцатор) и друга нова занимања у области информатике и комуникација.
Компетенције дипломираних студената
Компетенције које студент стиче завршетком овог програма, односе се на:
* развој способности критичког мишљења и приступа у истраживачком процесу;
* овладавање вештинама неопходним за обављање високостручних, управљачких и аналитичких послова из веома широког подручја филологије, књижевности и комуникологије;
* способности разумевања, излагања, критичке анализе, синтезе и решавања проблема у области филолошких наука;
* способности презентовања свога рада;
* примену стечених знања у пракси;
* креативно коришћење савремене информационе и комуникационе технологије.
Савладавањем општих и специфичних компетенција студент је оспособљен за следеће професионалне делатности: наставник српске књижевности и језика у основним, средњим стручним школама и гимназијама, лектор, редактор, новинар и уредник српског језика у медијским и издавачким кућама, институцијама културе и области комуникологије, поготово Интернета.
* Одлуком Сената ДУНП овај студијски програм је проширен са довољно елемената Босанског језика и књижевности чиме се студенти, који заврше овај студијски програм, оспособљавају за извођење наставе Босанског језика у основним школама, а то ће бити наведено и у додатку (супплемент-у) дипломи.